maandag 3 oktober 2011

Donderdag 4 oktober 2007: boottocht vanuit Laos

Om 9 uur waren we klaar met ontbijt en hebben op de man van de huurauto gewacht. Hij kwam pas om 11.45 terwijl hij om 10.15 uur zou komen. Dat was een beetje jammer, want wij wilden natuurlijk gelijk met de auto op verkenningstocht. Toen hij er eenmaal was ging heel snel. We hebben een wat luxere auto dan we verwacht hadden en er zit airco in.

Het was heerlijk om niet op de bus te hoeven wachten, maar gewoon alles in je eigen tempo te kunnen doen. Bij de boulevard van Lagos werden heel veel boottochtjes aangeboden.We hebben ons alle uitleg een beetje laten aanleunen en besloten eerst maar even te lunchen en dan te beslissen. Na een broodje donner hebben we besloten dat we een grottenboottocht wilden doen en dat we voor zaterdagmiddag de dolfijnentour voor maar 10 euro wilden boeken. Dat hebben we gedaan. De grottentocht was erg leuk. We zaten met z'n tweeën in het bootje en voeren. met zn tweeën in een bootje langs kliffen en langs baaitjes. Het water was superhelder en in de grot scheen het licht prachtig op het water.

We hebben ook nog gebeld voor het haai vissen. Dat wil Maarten graag gaan doen en ik ga dan mee als toeschouwer. Ik verwachtte er niets van, maar het bleek een van de leukste activiteiten van de vakantie te worden.

En het gaat door. Er waren nog precies 1 visplek en 1 toeschouwersplek, dus die zijn voor ons bestemd geweest. Na de tocht zijn we Lagos nog even ingegaan om een biertje te drinken en en even rond te kijken. Daarna zijn we vast naar de haven gereden om te kijken waar we morgen moeten zijn. Dat bleek nogal een klus, want we konden het niet zo vinden. Eerst kwamen we in een beroeps vishaven; wel leuk om te zien, maar daar was het niet. We hebben ons ook nog helemaal klem gereden in een heel smal straatje, maar uiteindelijk vonden we het. Goed dat we dat gedaan hebben; dat scheelt ons een hoop ellende morgenochtend vroeg.
's Avonds hebben we in carvoeiro gegeten bij een Italiaan. De bedienende mannen leken op john cleese en mr Bean, maar de service was prima. Je ziet hier nog vaak oudere mannen in de bediening en het het personeel is enorm klantvriendelijk. Groot verschil met hoe het er in Nederland soms aan toe gaat.
We bestelden een pastaschotel met zeevruchten voor 2 personen en die werd opgediend in een schaal met een soort pizzabodem als deksel. Hierdoor bleef het eten lekker warm. Zo dicht bij de zee hadden we van de zeevruchten meer verwacht.Dit smaakte alsof de fruits de mer uit de diepvries kwam. Maar het was een lekkere maaltijd en we zaten er gezellig.

In het hotel hebben we natuurlijk weer zitten lezen en rond 11 uur gingen we naar bed.